بلبرینگ

علائم خرابی بلبرینگ دینام چیست ؟

علائم خرابی بلبرینگ دینام چیست ؟

علایم خرابی بلبرینگ دینام چیست ؟

در سیستم تعلیق خودرو یکی از قطعات مهم بلبرینگ دینام بوده که برای حرکت دادن صاف و روان آن بسیار مهم می باشد  بلبرینگ ها همه چیز را صاف نگه می دارند و به قرقره اجازه می دهد که با سرعت هزاران دور در دقیقه بچرخند  ؛ خرابی بلبرینک دینام می تواند با  نشانه ها و علایمی همراه باشد در ادامه به مهم ترین علایم خرابی بلبرینگ دینام می پردازیم . مجموعه صنعت کاران نوین وارد  کننده بلبرینگ nsk و برندهای nachi  , skf و fag با محصولات اورجینال در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با   :

  • مهم ترین علایم خرابی بلبرینگ دینام خودرو
  • رایج ترین علت خرابی دینام
  • آیا رانندگی با دینام خراب مشکل ساز است ؟
  • نحوه تعویض بلبرینگ دینام
  • هزینه تعویض بلبرینگ دینام چقدر است ؟
علائم خرابی بلبرینگ دینام چیست ؟

بلبرینگ دینام چیست ؟

ساختمان بلبرینگ دینام بسیار شبیه به بلبرینگ های شیار عمیق بدون شیار جازنی می باشد اما به دلیل اینکه در رینگ خارجی تنها یک لبه وجود دارد اجزای آن می تواند خیلی راحت از بلبرینگ جدا شود, پروفیل دایره های شکل شیار در رینگ خارجی از مرکز رینگ به بعد به پروفیل خطی تبدیل می شود بلبرینگ دینام بار محوری در یک جهت می توانند تحمل کنند .

  مهمترین علایم خرابی بلبرینگ دینام خودرو

ایجاد صدای غیر عادی :

از جمله علایم خرابی بلبرینگ دینام شنیدن صدای غیر عادی از مانند صدای لرزش یا صدای خرد شدن یا صدای ترکیدگی می باشد , همچنین اگر بلبرینگ دینام فرسوده باشد یا پولی دینام با تسمه محرک تراز نباشد صدایی ناله مانند یا شبیه به غرغر از خودرو به گوش می رسد .

قیمت بلبرینگ nachi اورجینال وارداتی

ارتعاشات غیر معمول :

در حالت عادی دینام بدون لرزش کار می کنداز دیگر نشانه و علایم خرابی بلبرینگ دینام ارتعاشات غیر معمول است , اگر ارتعاشات غیر معمول از بلبرینگ حس شود باید که دینام تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض شود .

گرم شدن زیاد از حد دینام :

اگر بلبرینگ دینام خراب باشد , دینام نیز بیش از حد گرم می شود در صورتی که دینام یا دیگر قسمت های آن بیش از اندازه گرم شد به احتمال زیادی بلبرینگ دینام خراب شده است .

عدم تعادل خودرو :

در صورت خراب بودن بلبرینگ دینام خودرو هنگام حرکت تعادل نداشته و کنترل آن نیز کاهش می یابد .

مشکلات روشنایی :

بلبرینگ دینام ضعیف یا خراب موجب کاهش قدرت تولید برق دینام می شود کم نور یا چشمک زدن چراغ های بزرگ و یا کم نور شدن چراغ های داخلی احتمالا یکی از نشانه های خرابی دینام است به علاوه ممکن است چراغ داشبورد , سرعت سنج ناگهانی از کار بی افتد .

رایج ترین علت خرابی دینام

  • فرسوده و کهنه شدن دینام ( عمر دینام 5 تا 8 سال است . )
  • مشکل در سیستم رایانه ای خودرو (که از شارژ شدن صحیح دینام جلوگیری می کند .)
  • سیم کشی خراب خودرو
  • خراب بودن فیوز
  • شکستگی پولی یا تسمه
کاتالوگ 1402 بلبرینگ fag

آیا رانندگی با دینام خراب مشکل ساز است ؟

خرابی دینام مانع از رانندگی با خودرو نمی شود ولی در صورتی که در طولانی مدت از خودرویی با دینام خراب استفاده کنید به باتری و دیگر قطعات خودرو ماشین آسیب وارد می شود و بروز مشکل در هر یک از این قطعات هزینه زیادی بیشتر از تعویض دینام خراب را برایتان به همراه خواهد داشت .

نحوه تعویض بلبرینگ دینام

تعویض بلبرینگ دینام کار فشرده ای است اما انجام آن توسط خودتان می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود , برای این کار باید دینام را بردارید , ابتدا باتری را جدا کنید در ادامه تسمه سرپانتین را با شل کرد قرقره کشنده با آچار سوکتی جدا نمایید و دسته سیمی را که به دینام متصل است جدا کرده حال تمام پیچ هایی را که صفحه بیرونی را نگه می دارند برداشته و نیز پیچ های بدنه و هر پیچی که در اطراف آن وجود دارد را بردارید از آنجا که بلبرینگ به درون محفظه فشرده می شود ممکن است در جدا کردن محفظه با مشکل رو به رو شوید , برای جدا کردن یاتاقان و دسترسی به یاتاقان , از جلو به شفت ضربه بزنید و بلبرینگ های بزرگ را با چکش جدا کنید پس از اینکه بلبرینگ را تعویض نمودید دینام را مجدد سرهم کنید

هزینه تعویض بلبرینگ دینام چقدر است ؟

در صورت خرابی بلبرینگ دینام و یا خود دینام باید آن را  تعویض کرد هر چند که تعویض دینام هزینه بر است اما معمولا نسبت به گزینه های بازسازی شده انتخاب بهتری هستند آنها به اندازه یک قطعه جدید دوام نمی آورند  زیرا قطعات مکانیکی قطعا کیلومتر ها روی آنها وجود دارد , هزینه این قطعه با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت است

خرید بلبرینگ اورجینال skf از وارد کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *