بلبرینگ

علت صدای بلبرینگ و رفع آن

علت صدای بلبرینگ

علت صدای بلبرینگ و رفع آن

 بلبرینگ ها در قسمت های مختلف خودرو که امکان اصطکاک وجود دارد از جمله دینام , گیربکس , فرمان , اکسل و.. به کاررفته و در کل سه وظیفه دارند مانند کمک به اتقال قدرت بین قطعات , جلوگیری از ایجاد اصطکاک و پیش گیری از سایش قطعات و سطوح , این قطعه نیز مانند دیگر قطعات خودرو پس از مدت زمان کارکرد نیاز به تعویض دارد بلبرینگ چرخ پر سرو صدا می تواند بسیار آزار دهنده باشد به خصوص در مسافرت های طولانی ,در صورت خراب شدن این قطعه نباید به رانندگی ادامه اگر حین رانندگی بشکند ممکن است کنترل خودرو از دست خارج شود در رابطه با علت صدای بلبرینگ و رفع آن باید گفت یکی از مهم ترین صدای بلبرینگ چرخ نداشتن گریس است اما با این حال می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد . برای خرید بلبرینگ اورجینال skf  ، ناچی ، ان اس کا و fag با ما تماس بگیرید و کالای اصل بخرید و یا همراه ما بمانید با  :

  • صدای بلبرینگ خراب چرخ شبیه به چیست ؟
  • علت صدای بلبرینگ و رفع آن
  • علایم خرابی بلبرینگ
  • چگونه از خرابی بلبرینگ چرخ جلوگیری کنیم و عمر آن را افزایش دهیم ؟
علت صدای بلبرینگ

صدای بلبرینگ خراب چرخ شبیه چیست ؟

با خرابی بلبرینگ چرخ ممکن است به نظر برسد که از روی نوار پر سرو صدا در بزرگراه در حال رانندگی هستید در ابتدا صدای خیلی بلندی ندارد اما پس بدتر شدن وضعیت این قطعه بیشتر قابل توجه می شود و یا صدای یاتاقان پر سرو صدا هنگام رانندگی با سرعت زیاد , صدای غر غر یا جیغی ایجاد می کند  و زمانی که به سمت راست یا چپ بپچید صدا بیشتر یا کم تر می شود .

علت صدای بلبرینگ و رفع آن

نبود گریس :

در خصوص علت صدای بلبرینگ و رفع آن باید گفت , نحوه عملکرد صحیح بلبرینگ به وجود گریس بستگی دارد به این دلیل که از رسیدن حرارت زیاد از حد به بدنه بلبرینگ و خوردگی آلیاژهای آن جلوگیری می کند , در اکثر بلبرینگ های تازه ساخت محلی برای باز کردن بدنه وجود ندارد بنابراین راهی برای ریختن روغن یا گرین در آن وجود نداشته و در این صورت باید این قطعه را تعویض نمود .

وارد کننده بلبرینگ nachi در تهران

جمع شدن آب شور در بلبرینگ :

در خودروهایی که مالکان آنها در شهرهای ساحلی و کنار دریا زندگی می کنند می توان گفت در رابطه با علت صدای بلبرینگ و رفع آن , تجمع آب نمک در این قطعه که پر از املاح دریاست موجب خرابی آن می شود , آب شور گریس و روغن بلبرینگ را شسته و آن را در معرض پوسیدگی قرار میدهد و پس از اینکه بلبرینگ آسیب می ببیند شروع به ایجاد صدا می کند در این صورت نیز باید این قطعه را تعویض نمود .

عدم استفاده از خودرو در مدت زمان طولانی :

وقتی که خودرو در دراز مدت بلااستفاده باشد و استارت نخورد , گریس بلبرینگ خشک , سفت و پوسیده می شود و زمان روشن شدن نیز زود داغ می کند در نتیجه بهتر است دست کم ماهی یکبار با خودروتان مسافتی هر چند کوتاه را طی کنید .

خرابی چرخ پس از تصادف :

اگر خودروی شما به تازگی دچار انحراف به پیاده رو شده است ممکن است که صدای ناهنجار بلبرینگ در آینده شنیده شود آنچه موجب خرابی بلبرینگ شده است ضربه های وارد شده به چرخ است .

خرید بلبرینگ شیار عمیق nsk اصل

وارد شدن فشار زیاد به بلبرینگ :

وارد شدن فشار زیاد به بلبرینگ چرخ خودرو از دیگر علت خرابی بلبرینگ چرخ است , خارج شدن سیستم تعلیق خودرو از حالت تراز ممکن است فشار زیادی به این قطعه وارد کرده و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد .

علایم خرابی بلبرینگ

به علت صدای بلبرینگ و رفع آن اشاره نمودیم آیا می دانید که این قطعه در صورت خراب شدن با چه علایمی همراه است ؟ از مهم ترین این علایم لق زدن و حرکت زیاد چرخ هاست زمانی که ماشین بلند شد یکی از چرخ های جلو را گرفته  و سعی کنید ان را به عقب و جلو حرکت دهید که ببینید چرخ چه تعداد بازی و یا حرکیت دارد حال این چرخش را در دیگر قسمت های محور تکرار کنید اگر در حین تکان دادن چرخ اتومبیل به عقب و جلو حرکت کرد بلبرینگ چرخ خراب است از دیگر علایم خرابی می توان موارد زیر را نام برد

  • صدای غیر عادی چرخ ها
  • لرزش فرمان
  • انحراف خودر به یک سمت
  • صدای تق تق در پیچ ها
  • داغ شدن یا قفل شدن چرخ ها

چگونه از خرابی بلبرینگ چرخ جلو کنیم و عمر آن را افزایش دهیم ؟

اول اینکه بلبرینگ با کیفیت را انتخاب نموده و در انتخاب جنس آن دقت کنید بهتر است این قطعه را از برند و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید نکته دیگر مراقبت از بلبرینگ است به همین منظور از روی دست اندازها با سرعت کم رد شوید هر چند وقت یکبار بلبرینگ را چک کنید برای اینکار چرخ ها را جک زده و بچرخانید اگر از چرخ صدایی شنیدید یا متوجه لقی آن شدید احتمالا این قطعه خراب شده و نیازمند تعویض است .

کاتالوگی بلبرینگ fag آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *