بلبرینگ

علایم خرابی بلبرینگ گیربکس

علایم خرابی بلبرینگ گیربکس

علایم خرابی بلبرینگ گیربکس

بلبرینگ ها از قطعات مکانیکی بوده که وظیفه دارند حرکت همگرایی بین چند قطعه را فراهم کنند بین اجزای یک گیربکس نیروی نیروی اصطکاک وجود داشته که موجب هدررفت انرژی می شود , بلبرینگ گیربکس قطعه ای دایره ای شکل است که در بدنه داخلی چرخ ها قرار گرفته و اصطکاکی که از چرخش ایجاد می شود را کاهش داده و باعث تولید صدای کمتر می شود اهمیت استفاده از بلبرینگ در قطعات به خصوص گیربکس ها این است که مانع از اتلاف انرژی و اصطکاک زیاد می شوند بنابراین وجود مشکل در آن موجب خردگی عضوهای چرخان , اتلاف انرژی و خرابی کل سیستم می شود همراه ما باشید با علایم خرابی بلبرینگ گیربکس . شرکت صنعت کاران نوین با انواع بلبرینگ شیار عمیق ، تماس زاویه ای   و بلبرینگ خود تنظیم skf و برندهایی چون nachi  , nsk , fag  در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • وظیفه بلبرینگ گیربکس
  • 8مورد ازعلایم خرابی بلبرینگ گیربکس که باید بدانید
  • علت خراب شدن بلبرینگ گیربکس
  • خطرات خرابی بلبرینگ گیربکس
  • 4راهکار آسان و مؤثر برای افزایش طول عمر بلبرینگ گیربکس
  • خرید بلبرینگ گیربکس با کیفیت
علایم خرابی بلبرینگ گیربکس

وظیفه بلبرینگ گیربکس

بلبرینگ ها در صنایع مختلف کاربرد دارند و وظیفه آنها هم این است که مانع از اصطکاک می شوند از سایش قطعات در اثر اصطکاک جلوگیری می کنند و نیز به انتقال قدرت و نیرو بین قطعات کمک می کنند .

8 مورد ازعلایم خرابی بلبرینگ گیربکس که باید بدانید

حرارت زیاد :

یکی از علایم خرابی بلبرینگ گیربکس افزایش دمای بلبرینگ و گیربکس است , هنگام خرابی بلبرینگ در شیار آن روان کننده کافی وجود نداشته و اصطکاک و دمای زیادی بین اجزا ایجاد می شود

صدای تق تق , ساییدگی, کوبش یا جیر جیر :

از دیگر علایم خرابی بلبرینگ گیربکس سرو صدای آن است در بلبرینگ خرابی گیربکس بین اجزا اصطکاک زیادی ایجاد شده و این اصطکاک باعث تماس فلز و بافلز شده و صدایی شبیه به سایش , تق تق , کوبش و یا جیر جیر ایجاد می کند .

خودرو و فرمان می لرزد :

خشکی یا نبود روغن گیربکس یا فرسودگی قطعات آن موجب ایجاد لرزش در خودرو می شود , این احتمال وجود دارد که شیار بلبرینک ساییده شده باشد در این صورت ساچمه های درون شیار هنگام غلطیدن می پرند و لرزش ایجاد می کنند  که در این صورت باید بلافاصله خودرو را به تعمیرگاه برد .

جدیدترین بلبرینگ های nachi اورجینال

بوی سوختگی لاستیک :

به استشمام رسیدن بوی سوختگی ممکن است به علت مشکل انتقال قدرت در جلوبندی باشد به ویژه اینکه با نشت مایع نیز همراه باشد , در صورتی که روغن گیربکس بسوزد گیربکس روغن کاری نمی شود و اصطکاک موجب ایجاد گرما در چرخ و دنده می شود و بوی سوختگی شبیه سوختگی لاستیک به مشام می رسد در چنین حالتی باید بلافاصله خودرو را خاموش و روغن گیربکس را تعویض نمود .

روشن شدن چراغ چک :

در صورت وجود مشکل چراغ های داشبورد خودرو روشن می شوند , یکی از این چراغ ها چراغ هشدار جک است زمانی که گیربکس زیاد از حد داغ می شود یا در سیستم انتقال قدرت مشکلی ایجاد می شود  .

مشکل در تعویض دنده :

در صورتی که در تعویض دنده مشکل دارید به احتمال زیاد بلبرینگ گیربکس خراب شده باشد زیرا اگر چرخ دنده خراب باشد تنها دنده مربوط به آن دنده سخت جا رفته و بقیه دنده ها مشکلی ندارد  .

نشت روغن :

روغن گیربکس قرمز رنگ است و برای قسمت های مختلف گیربکس استفاده می شود اگر سطح روغن گیربکس کاهش یابد گیربکس خشک می شود و بین قطعات آن اصطکاک ایجاد می شود و در نتیجه منجر به خرابی کل قطعات از جمله بلبرینگ گیربکس می شود .

گیربکس نرم کار نمی کند :

نرم کار کردن گیربکس به آسان بودن حرکت دنده و تعویض آن هنگام رانندگی کمک می کند اگر گیربکس خودرو سخت کار کرد می تواند مشکل از بلبرینگ آن باشد .

علت خراب شدن بلبرینگ گیربکس

از مهم ترین دلایل خرابی بلبرینگ گیربکس می توان به روغن کاری نامناسب , روغن بی کیفیت , نفوذ آلودگی , نصب غلط , تراز نبودن یا لقی این قطعه , پوسیده شدن , دمای زیاد , شکستگی , فشار زیاد و فرسایش الکتریکی اشاره کرد .

کاتالوگ بلبرینگ شیار عمیق nsk

خطرات خرابی بلبرینگ گیربکس

اغلب بلبرینگ گیربکس خراب با روانکاری و تمیز کردن کثیفی ها مشکل آن حل می شود و نیازی به تعمیر یا تعویض نیست  اگر فرسودیگی شدید نباشد می توان آن را تعمیر کرد و در غیر این صورت چاره ای جزء تعویض آن نیست , اگر بلبرینگ گیربکس خراب را تعویض یا تعمیر نکنید به تدریج موجب شکستن اتصالات چرخ , لرزش غیر عادی خودرو , صدای سایش , مشکل در تعویض دنده شده و رانندگی با آن خطرناک است به دلیل اینکه بلبرینگ ها به قطعات مجاور خود متصل هستند و خرابی آنها قطعات دیگر شده و عملکرد گیربکس را تحت تأثیر قرار می دهد .

4راه کار آسان و مؤثر برای افزایش طول عمر بلبرینگ گیربکس

  • روانکاری به موقع بلبرینگ ها در فواصل معین
  • هنگام تعویض دنده مراقب باشید دنده به خوبی جا برود .( در غیر این صورت به بلبرینگ فشار زیادی وارد شده و خراب می شود )
  • هنگام عبور از چاله ها و دست اندازها با سرعت کم رانندگی کنید .
  • بلبرینگ های مرغوب و با کیفیت خریداری کنید .

خرید بلبرینگ گیربکس با کیفیت

بلبرینگ گیربکس یکی از قطعات مهم بوده که در چند نوع تولید می شود و در قسمت های مختلف خودرو کاربرد دارد خرید یک بلبرینگ گیربکس با کیفیت و مرغوب بر طول عمر گیربکس تأثیر گذار است از بهترین برندهای تولید کننده بلبرینگ می توان به برند SKF , NSK , NACHI و… اشاره کرد .

لیست قیمت بلبرینگ خود تنظیم fag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *